Importanţa textelor non-literare. Profesoară la Litere, răspuns la DC EDU
Conf. univ. dr. Florentina Sâmihăian, cadru universitar la Facultatea de Litere din cadrul Universității din București, a explicat la DC EDU de ce textele non-literare sunt importante în rândul elevilor şi studenţilor.
"Textele non-literare au intrat în domeniul limbii şi literaturii române, franceze, engleze, etc, de peste 20 de ani. De ce au fost introduse? Pentru că ele te ajută să le formezi elevilor alfabetizarea funcţională. Adică să citească texte din presă, din media, pe care să le înţeleagă. Unele sunt subiecte la PISA, la ultimele teste au fost subiecte construite doar pe texte non-literare. Nu poţi ignora că ei sunt cititori de astfel de texte.
Altfel, nu avem cum să facem această alfabetizare funcţională. Avem nevoie şi de alte arte, pentru că literatură poate fi pusă în dialog, unul care să fie foarte interesant pentru copii. Dialog între literatură şi muzică, pictură, film, etc", a declarat Conf. univ. dr. Florentina Sâmihăian.
